Woensdag - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

09 Mei 2013 | Kenia, Mombassa

Het is een feit, de tijd vliegt als je plezier hebt.
Het is al woensdag en het is vandaag de eerste dag zonder een regenbui.
Maandag hebben we een echte tropische storm meegemaakt, keiharde regen en hele sterke wind. De zee ging tekeer en sleurde alles mee wat hij maar te pakken kon krijgen. Het hotel stond onder water en er was door de regen bijna geen droog plekje te vinden in het restaurant en bar. Gelukkig was het op onze kamers wel lekker warm en droog.
Dinsdag was het een puinhoop in het hotel, in een van de 3 zwembaden was modder gelopen en dat bad was modderwater geworden. Tot op heden zijn ze druk om dat bad schoon te maken.
De kinderen vermaken zich prima, Clay is vaste keeper geworden bij de waterpolo, omdat hij zo goed keept, hij mag meedoen met de grote mensen sport en daar is hij heel trots op.
Het barpersoneel begint ook een beetje Nederlands te leren. Als je 10 keer per dag gevraagd wordt om een rietje, snap je ook wel aan het einde van de dag dat dat een straw is.
het rare is dat ze hier Clay en Benji heel erg door elkaar halen, juist de Kenianen moeten het verschil kunnen zien volgens ons.
Clay heeft graag een plakje lemon door zijn sprite en Benji niet. Omdat ze die 2 niet uit elkaar kunnen houden doen ze maar bij beide een plakje lemon in, wat een luid protest van Benji oplevert.
Het eten is prima, Clay vind het helemaal geweldig, elke maaltijd eet hij naast het gewone eten een mango en een passion fruit, dat wordt straks afkicken voor hem.
De apen zijn ook weer terug bij het hotel, we hebben ze al veel apenstreken zien uithalen, zo jatte er vanmiddag één een paar bananen uit het restaurant met als gevolg dat alle schalen met fruit omvielen en het personeel lichtelijk in paniek was.
Verder willen sommige mensen niet snappen dat apen echt geen lieve beesten zijn en dat je ze niet moet voeren en zeker niet je kinderen brood moet geven om aan de apen te voeren. Levensgevaarlijk!!

Brendie en Nicole

• 09 Mei 2013 - 21:31

Rolinda:

Zo... weer helemaal bij.
    Maar zoals Clay keept kan ik het ook nog wel. Moet hij niet in het water liggen?