Vrijdag - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

08 Mei 2013 | Kenia, Mombassa

De dag dat we naar Mombasa vliegen voor onze vakantie in een vakantie.
Vroeg opstaan dus. Om 07.00 hadden we de wekker gezet en waren we dus wakker. Aankleden, eten en daarna kijken hoe laat de chauffeur klaar zou zijn om ons weg te brengen naar het vliegveld. Dat werd 09.00 en dan eerst naar Yaya om de winkel te openen.
!09.12 waren we bij Yaya waar de chauffeur uitstapte. Het duurde en duurde voordat hij terug was, daarom is Brendie naar de winkel gelopen om te kijken waar hij bleef, en ja hoor, hij stond gezellig te kletsen.
Brendie vertelde hem dat we met een half uur op het vliegveld moesten zijn, toen kon hij ineens snel lopen en rijden.
We waren lekker op tijd op het vliegveld. Zonder problemen ingecheckt en toen maar wachten op het vliegtuig.
De kids vonden het vliegen helemaal geweldig, het was maar 3 kwartier.

In Mombasa aangekomen gingen we op zoek naar een betaalbare taxi, was hadden de prijs van ksh 3000 in gedachten, maar de taxi's wilde ksh 5000 hebben. Dan maar niet zeiden we. Uiteindelijk hapte de 1e taxichauffeur die we hadden gesproken toe en konden we vertrekken.
Bij de Ferry stond en wachtrij van een uur, de chauffeur verzon een list dat we medicijnen moesten ophalen voor 1 van de kids en zo konden we 'voordringen' (foei)
Om 15.00 kwamen we bij het hotel aan wat er super uitzag en ook is.
Het is de eerste dagen regenachtig geweest, maar toch hebben de kinderen ( en dan ook wij) zich super vermaakt door het animatie team die hun bezig hield met van alles. Tussen de buien door hebben we gezwommen en schelpen gezocht bij de zee. Want al regent het hier, het is nog steeds 30 graden en lekker in Tiwi beach.

Brendie en Nicole

• 08 Mei 2013 - 23:47

Joke :

Geniet er nog lekker van en 30 graden is nog steeds lekker !!!

• 09 Mei 2013 - 21:28

Rolinda:

Oeps kijk ik een dagje niet en loop ik gelijk weer helemaal achter.
    Gauw de volgende lezen zometeen.