Afscheid nemen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

31 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Maandag, de ena laatste dag voor de kinderen op school.
Ze zijn een beetje gespannen en kijken erg uit naar de terugkeer naar Nederland.
Clay wil graag weer naar de voetbal, naar Stefan de trainer en Alice wil graag weer op dansles.
We hebben Clay verteld dat de voetbal is afgelopen en dat hij pas weer over een paar maanden kan voetballen in Nederland. Dat heeft hij geaccepteerd en nu wil Clay naar huis omdat hij vind dat Benji onze hond Atilla moet ontmoeten, haha. Ook komt Jelmer zijn vriend in Nederland nogal eens voorbij.

Dinsdag hebben we bezoek gehad van het stel wat ons huis over gaat nemen, zij hebben al eerder geadopteerd uit Kenia. Het was gezellig, we hebben ervaringen uitgewisseld en het huurcontract goed bestudeerd.
Na hun vertrek hadden we even rust, om 14.00 moesten we weer weg om de visa voor Benji op te halen bij de Nederlandse ambassade. Een ander adoptiestel dat dinsdag vertrekt is met Brendie mee gereden naar de ambassade voor de visa van hun zoontje. Het ging allemaal goed en voorspoedig, de visa ophalen is minder werk als er 1 aanvragen, dat is één ding wat zeker is.
Nicole moest om 15.00 de kinderen van school halen en Brendie was nog niet terug. Met 3 kinderen terug lopen, waarvan 1 op de arm is een beetje teveel van het goede. Nicole heeft dus een taxi gebeld om daarmee de kinderen van school te halen, schade: Ksh 250,- (= € 2,10).
Al snel kwam Brendie ook weer thuis met de visa van Benji, die hebben we in ieder geval al vast.

Om 15.15 hadden we met de kapster afgesproken, maar zoals gewoonlijk was ze te laat (is ze al wel een keer op tijd geweest?) Toen ze eindelijk aan kwam zijn we eerst bij het zwembad gaan zitten om Alice haar haar te doen, omdat Clay en Benji wilden zwemmen en Nicole alleen was.
Toen het wat kouder bij het zwembad werd zijn we weer buiten bij het appartement gaan zitten en is ze verder gegaan met het haar van Alice.
Om 17.30 is Nicole gaan koken en hebben we Clay en Benji vast eten gegeven en tanden gepoetst. Clay hebben we om 19.00 in bed gestopt. Om 19.20 was ze klaar met het haar van Alice en kon ook zij tanden poetsen en naar bed, het eten hadden we er al in gekregen terwijl het haar van Alice werd gedaan. Daarna ook naar bed!
Toen was Benji aan de beurt voor een scheerbeurt, we hielden ons hart vast. De vorige keer schreeuwde hij het hele appartementen complex bij elkaar. Hij moest bij Nicole op schoot en met een handdoek om hem heen werd hij geschoren. Benji schaterde het uit, hij vond het geweldig en het kriebelde natuurlijk een beetje op zijn hoofd. Martha (de kapster) wilde net alles nog even nakijken toen……… het donker om ons heen werd, de stroom was uitgevallen. Met een zaklamp hebben we gekeken of Benji er een beetje toonbaar uit zag, gelukkig wel en anders konden we er ook niets aan doen want de tondeuse werkt hier nu eenmaal op stroom.
In het donker hebben we zo goed als alles opgeruimd en Benji in bed gestopt wat meestal een heel werk is omdat er 1 van ons bij moet blijven totdat hij slaapt. Dat in slaap vallen doet hij vaak een half uur over.

Toen de kinderen in bed lagen was het tijd om de cadeautjes te maken die de kinderen morgen mogen gaan uitdelen. We hebben er voor gekozen om op een plastic bordje bloemblaadjes te plakken en daar een klein dessert in te maken. Het zag er leuk en makkelijk uit op internet, maar in de praktijk was het even goed nadenken. Het internet was door de stroomstoring uitgevallen waardoor we geen voorbeeld meer hadden.
Bij kaarslicht zijn we bezig gegaan met blaadjes uitknippen, rondjes uit de bordjes knippen, dessert erin en blaadjes erop plakken. Brendie pufte en klaagde, dit was echt NIET zijn ding, maar omdat het ook zijn kinderen zijn moest hij gewoon mee helpen.
Om 21.30 sprong ineens het licht weer aan om na 10 minuten weer uit te gaan, gelukkig waren we nog niet zo snugger geweest om de kaarsen uit te blazen en hadden we dus nog licht. Na een kwartier sprong het licht weer aan en konden we de bloementjes afronden met voldoende licht.
Het resultaat is best leuk geworden, voor 2 mensen die nooit knutselen vinden we het heel knap, haha.
Daarna hebben we nog even achter internet gezeten en heeft Brendie zich voorbereid voor de video opnames van de clip die hij dinsdagmorgen heeft.
Morgen (dinsdag) mogen de kinderen hun traktatie uitdelen en wordt er om 14.45 kwaheri gezongen voor hen.

Brendie en Nicole

• 31 Mei 2011 - 16:40

De Ruthjes :

Weer een leuk verhaal Nicole
    wij wensen jullie een fijne week verder en een fijne terug reis naar nederland
    Spreken elkaar snel weer
    Tot ziens in Zwollywood

• 31 Mei 2011 - 18:28

Jeanet:

Heb je geen foto's gemaakt van jullie knutselwerk?
    Dat gaat lastig bij kaarslicht dat snap ik maar had dat Brendie graag zien doen.
    Van jou geloof ik wel dat je dat kan ,maar Brendie zie ik dit niet gauw doen.
    Geniet van de dagen die er nog over zijn,en een veilige reis terug naar huis.
    groetjes Jeanet en Marc

• 31 Mei 2011 - 19:36

Rolinda:

Jullie zijn er maar druk mee die laatste paar dagen

• 01 Juni 2011 - 13:41

Chantal,Hugo,Baraka:

Wow weer een clip Brendie ik ben benieuwd.
    Fijne laatste dagen en een geweldige thuiskomst.

• 01 Juni 2011 - 14:30

Je Maatje:

weer een mooi verhaal,heel veel plezier nog de laatste dagen.
    ik ben ook benieuwt naar je tweede clip op keniaans grond gebied.
    wens jullie een goede vlucht terug naar nederland.
    gr uit makkum