Inpakken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Inpakken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Inpakken

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

02 Juni 2011 | Kenia, Nairobi

Donderdag. Vandaag stond alles in het teken van inpakken en de laatste dingen regelen.
Zo moesten we onder andere de vliegtickets nog boeken en daarvoor moesten we naar de Yaya.
Heidi wilde wel even een half uurtje op Clay en Alice passen zodat we alleen Benji mee hoefden te nemen.
Om 09.50 zijn we richting de Yaya vertrokken, het was rustig op de weg en we waren er dus zo.
Ook bij de Kenya Airways winkel was het niet zo heel druk en na 5 minuten waren we gelukkig al aan de beurt. We vertelde de dame achter de balie dat we vrijdagnacht 3 juni wilde vliegen. ‘Morgen al?’ Vroeg ze terwijl ze haar wenkbrauw twijfelend optrok.
Dat kwam al niet zo goed op ons over, zou er geen plek zijn?
Ze typte iets op haar computer en stelde zo vast dat er geen plek in het vliegtuig was, zaterdag morgen om 08.00 stelde ze vast, dan kunnen jullie mee.
Maar zo makkelijk kwam ze natuurlijk niet van ons af. Brendie vertelde dat we Benji al gereserveerd hadden en dat de andere gereserveerde plek voor Nelly niet door ging en dat ze er dus nog maar 3 plekjes bij hoefde te zoeken.
Na lang typen, zuchten en papiertjes uitdraaien kwam ze tot de conclusie dat ze dat wel voor elkaar kon krijgen en dat we dus mee konden. Toen kwam het volgende probleem, ze moest het boeken en dat………………. Duurde lang. We hebben er zo’n 2 uur gezeten en toen had ze nog geen tickets. Gelukkig had Benji al die tijd lekker geslapen bij Nicole op schoot. Net toen Brendie eens goed uit wilde vallen naar de dame achter de balie vroeg ze ons of we later terug wilden komen omdat ze de verbinding met de KLM niet goed kreeg. We waren allang blij dat we weg konden en namen maar voor lief dat we weer even terug moesten om de tickets te halen. Weer het gemak van een eigen auto hier!!
We snelden ons naar huis, want Heidi zal ook wel denken?? We hadden een half uurtje gezegd en dat was 2 uur geworden. Toen we echter bij het huis van Heidi en Alex aan kwamen zaten de kinderen al lekker van wentelteefjes te smullen, ze vermaakten zich nog best.
Nicole is daarna verder gegaan met koffers pakken en Brendie is richting Leo en Anneke gegaan om onder andere nog een stoel te repareren en nog even langs de studio te gaan.
Om 15.00 kwam hij terug, hij was ook nog even langs Kenya Airways gereden en had de tickets bij zich. We vliegen KLM KL566 en vertrekken hier om 22.30. De aankomst in Nederland is om 05.40 volgens schema. Het is 08.10 uur vliegen.

Toen Brendie thuis kwam hebben we even rustig wat gedronken en wat dingen door genomen. Daarna is Brendie richting onze advocaat gegaan om de laatste papieren over Benji op te halen. De advocaat had een sms gestuurd dat alles klaar lag en dat we het konden halen. Maar toen Brendie er aan kwam wist niemand ergens van en kon hij met lege handen weer naar huis. De advocaat was ook niet bereikbaar, morgen dan maar als we tijd over hebben.
Toen Brendie terug was kwamen Harmen en Marcia wat drinken waarna Harmen en Brendie boodschappen zijn gaan doen en onder andere een baby bed en kinderstoel op zijn gaan halen bij andere adoptieouders. Die spullen moeten in ons appartement komen voor de volgende bewoners, hebben we ze weer even gematst.
Brendie is nu nog niet thuis, maar vanavond gaan we voor het afscheid een biertje drinken bij Harmen en Marcia. Morgen zo vroeg mogelijk het appartement uit want er moet worden schoon gemaakt voor de nieuwe bewoners die het einde van de dag hier in zullen trekken.

Nu het vertrek dichterbij komt hebben we er wel vrede mee en kijken we er weer naar uit om onze vrienden en familie weer te zien. We hopen stiekem dat er een klein feestje is in onze achtertuin, maar laat dat maar een verassing blijven!!! Tot gauw in Nederland!

Vlucht KL566 dus en we landen om 05.40 volgens de gegevens!!!!!! Vroeg op dus, hahahaha.

Brendie en Nicole

• 02 Juni 2011 - 17:12

De Ruthjes :

heey allemaal een hele fijne terug reis
    en alvast welkom terug
    zien elkaar vast nog wel in het mooie zwolle

• 02 Juni 2011 - 17:39

Monique Koning:

Goeie reis terug!!
    En veel geluk in Zwolle met z'n 5-en.

Groetjes,
    Monique.

• 02 Juni 2011 - 18:13

Marion:

hee lieve mensen hoop dat de terugreis goed verloopt jullie hebben in ieder geval mooi weer als jullie thuiskomen al zal het niet zo warm zijn als bij jullie heel veel liefs en groetjes

• 05 Juni 2011 - 09:50

M&M's:

Lieve mensen,

Welkom thuis!! We hopen dat jullie een goede vlucht hebben gehad. We zien jullie over 2 weken. Lekker weekendje bijkletsen!

Liefs Marcel, Marlies en Sarah

• 05 Juni 2011 - 13:56

Maurits & Hanneke:

Welkom thuis!

Groetjes uit Diani!

• 06 Juni 2011 - 17:17

Ger, Chan En De Boys:

He Zwolle,

En hebben jullie een goede vlucht gehad en een overweldigend aankomst??? Hoe is het om weer in Zwolle te zijn, heerlijk op je eigen stekkie? Of willen jullie alweer terug, hahaha! Vast en zekerrrrrrr

Groetjes Gerwin, Chantal, Erek en Antony