Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

27 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Het gaat nu echt snel.
Over een week zullen we terug vliegen naar Nederland.
We zijn druk bezig om de papieren van Benji bij elkaar te krijgen zodat we hem mee mogen nemen.
Dinsdag zijn we naar de Nederlandse ambassade geweest, maar omdat er eerst nog gekopieerd moest worden en een ticket gereserveerd moest worden voor Benji waren we vrij laat op de ambassade.
Het was heel druk, de hele wachtkamer zat vol en we hadden nog zo’n 10 wachtende voor ons en dat betekend ongeveer een kwartier per wachtende, reken maar uit.
Daarnaast had Benji één van zijn drukke buien en rende schreeuwend de wachtkamer door. Kalmeren ging echt niet, dat werd alleen maar harder schreeuwen.
De dames achter de balie hadden denk ik een beetje medelijden met ons en hielpen ons na een half uur martelen met Benji gelukkig tussendoor.
Er moesten documenten gelegaliseerd worden en we moesten kopieën inleveren van veel documenten. Omdat de dame achter de balie de adoptie visa nog niet vaak in behandeling had gehad werd het een beetje een zooitje. Gelukkig was Eef er ook en hielp haar even mee.
Maar toen kwam ook het punt, waar is het politie rapport?
Bij Clay en Alice zat het politie rapport wel in ons dossier wat we krijgen bij de voorstel, maar nu zat het er niet meer in. Nicole heeft wel een paar pagina’s gekopieerd waar nummers van het politie rapport op staan en daarmee zou de Nederlandse ambassade proberen de visum voor Benji mee aan te vragen.
We hebben het politie rapport gelukkig wel van Gabriel gehad(manager New Life Home Nyeri), maar door de kapotte laptop kunnen we daar niet meer aan komen.
De ambassade zou dus verder met de visa aanvraag zonder politie rapport.
Het andere probleem was dat ze de reservering van de vlucht van Benji op 12 juni hadden gezet en dat we 3 juni waarschijnlijk vliegen. Weer terug naar Kenya Airways dus om de reservering te wijzigen. Gelukkig is de Nederlandse ambassade coulant en mogen we de vlucht reservering meenemen bij het ophalen van de visum maandag.
Om 11.30 waren we thuis. Marcia en Harmen waren inmiddels ook thuis en konden vandaag hun appartement bekijken. Uit nieuwsgierigheid zijn we mee gelopen. Wat een groot appartement! Hier hebben ze echt geluk mee. 3 Kamer appartement begane grond met balkon die uitkomt in de tuin, die appartementen zijn moeilijk te huren en zeer gelieft.
Helaas had er een oudere man in gewoond die de boel niet echt netjes had bijgehouden (ondanks dat er een schoonmaakster was) en was het een beetje smerig. Maar ze krijgen nieuwe matrassen, dekens en het appartement wordt geschilderd en gesaust, geweldig toch!
Verder hebben we niet echt veel gedaan. Met Marcia en Harmen naar de Nakumatt geweest en de kinderen van school gehaald.
’s Avonds hebben we pizza gehaald. Brendie samen met Marcia, ze bleven wel heel lang weg, wat moesten we er van denken, haha.
Na een uur waren ze er veel, Brendie zijn gezicht stond boos.
Bij de pizzeria hadden de bestellingen door elkaar gegooid waardoor er geen overzicht meer was en ze 2 pizza’s van ons waren vergeten te bakken. Die wilden ze alsnog bakken, waarna Brendie boos had gevraagd of we de andere pizza’s dan koud moesten opeten. Om een lang verhaal kort te maken, ze kwamen thuis met 10 ipv 8 pizzas omdat Brendie compensatie voor de koude pizza’s had geëist.
De bewakers van ons compound hebben er van mee geprofiteerd en hebben die avond lekker pizza gegeten.

Woensdag mocht de dochter van Marcia en Harmen een dagje mee proefdraaien op school. We hadden dus alleen Benji om ons heen en zijn naar Family Tv gegaan om te kijken hoe het met de bouw van de studio stond. Leo was er ook en Brendie heeft met hem alles door genomen.
Om 12.30 stonden we weer bij de Nederlandse school om de kinderen op te halen. We hebben bitterballen en broodjes bij de Nederlandse school gekocht en die samen met onze logies opgegeten thuis. Helaas was het geen zwemweer en hebben de kinderen buiten gespeeld totdat….. het om 15.00 spelletjes tijd was.
Alex en Heidi (ander adoptiestel) hebben woensdag een spelletjesmiddag georganiseerd. Zo was er blikgooien, zaklopen, voorwerpen raden en koekhappen. De kinderen vermaakten zich opperbest en de vaders en moeders ook. Na alle spelletjes was er drinken en werd er een winnaar genoemd.
Onze Alice was de winnaar vertelde Alex. Alice was helemaal verbaast en keek super trots toen ze haar naam noemden. De beloning was een lekkere lolly.

Donderdag zijn we met Marcia en Nanna haar dochter de stad in geweest, met de bus.
Ze keken hun ogen uit, de stad hier ziet er iets anders uit als in Nederland gewoon is. We moesten de laatste souvenirs en spullen nog kopen voordat we vertrekken. Op één of andere mannier komt dat altijd weer op het laatste moment aan.
Harmen was thuis gebleven omdat hun landlady zou komen met het contact voor hun huis. Toen we echter om 11.30 terug kwamen bij het appartement was ze niet geweest maar had de adoptie organisatie hier in Kenia zich ermee bemoeid en was er onzekerheid over wanneer het contract getekend kon worden. Vandaag vertrokken ze namelijk naar Kisumu om hun zoontje op te halen en als ze terug komen moeten ze een eigen huis hebben. Uiteindelijk is het geregeld en kon de handtekening gezet worden.
Harmen, Marcia en Nanna, we wensen jullie heel veel plezier in Kusumu met de kennismaking van jullie zoon/broertje!

Vandaag is het vrijdag, nog een week mogen we in dit prachtige land blijven.
Gelukkig is het heel mooi en warm weer vandaag en kunnen we vanmiddag met de kinderen wat leuks gaan doen.
Vanmorgen is er een kaart gekomen van Rolinda en Peter, bedankt. Het is altijd leuk om weer post te krijgen. Tot gauw!!

Brendie en Nicole

• 27 Mei 2011 - 07:53

Marianne:

geniet nog even met zijn allen daar en tot ziens in zwolle:D

• 27 Mei 2011 - 07:56

Chantal,Hugo,Baraka:

Veel plezier de laatste dagen. Het zal best weer heel
    erg wennen zijn in Nederland, maar het is hier lekker
    warm en de zomer moet nog beginnen dus dat gaat
    vast helpen. Groetjes x

• 27 Mei 2011 - 08:02

Karin, Sandra En Kai:

geniet nog maar even van het mooie weer, het is hier alleen maar regen.
    Dus 3 juni komen jullie weer naar nederland, dan gaat het echte leven
    weer beginnen. Ben benieuwd hoe de kids en jullie het ervaren om
    weer in nederland te zijn, zal wel weer wennen zijn.

Veel plezier nog daar, en we zien jullie snel.

Groetjes ons

• 27 Mei 2011 - 08:27

Marinus:

ff wachte, nog ff wachte extra Pizza...Poeh, nog maar een week(waarschijnlijk), niet te veel hectiek nog de laatste week hoop ik ;-). Gaan ons best doen voor wat beter weer hahaha! groeties

• 27 Mei 2011 - 08:44

Els:

Dat is zeker aftellen nu, nog een weekje genieten van daar
    Hebben jullie al converse voor mij gehaald of zijn jullie dat vergeten?
    Zo nee....maat 36, witte hoge als ze hebben
    Ik ben blij dat jullie bijna terug zijn, heb veel te vertellen

Veel iefs en een dkke kus

• 27 Mei 2011 - 09:02

Joke:

Geniet nog even want die week is ook zoweer voorbij.
    Dus de kaart van Rolinda is wel aangekomen,maar de 4 kaarten van ons niet,raar......

Groetjes Joke

• 27 Mei 2011 - 16:21

Ex-logees:

En... bijgeslapen? Het zal wel een stuk rustiger in huis zijn hahaha.
    Voorlopig is Daudi nog geen Benji 2. Maar ze zeggen toch.. stille wateren, diepe gronden of stilte voor de storm? e wachten af hahah. Hij is echt een schatje! We komen waarschijnlijk woensdag terug, maar we hopen eigenlijk op dinsdagmiddag/avond. Dan zijn we zeker bij jullie afscheidsfeestje. Doen de schilders goed hun werk? Tot snel!

Veel lieve groetjes uit Kisumu

• 27 Mei 2011 - 18:10

Je Maatje:

geniet er nog van de laatste week,en tot snel.
    nog 1 keer nama choma brendie en geniet ervan,want een stukje vlees gaat er altijd in.
    het ga jullie goed .
    gr uit makkum.

• 27 Mei 2011 - 18:26

Gert Jan:

mooi
    lekker vlot gelopen bij jullie
    van harte welkom weer in nederland
    groetjes gert jan

• 28 Mei 2011 - 08:13

Patty:

wat vliegt de tijd he nog 1 week !Sterkte daar zo te lezen hebben jullie nog genoeg te doen groetjes

• 28 Mei 2011 - 14:37

Peter En Rolinda:

Goed van ons he?
    Af en toe een kaartje dat we nog aan jullie denken.

Tot gauw

• 28 Mei 2011 - 23:01

Jeanet:

Geniet van de laatste week en tot gauw in Nederland.
    groetjes Jeanet en Marc

• 28 Mei 2011 - 23:01

Jeanet:

Geniet van de laatste week en tot gauw in Nederland.
    groetjes Jeanet en Marc

• 30 Mei 2011 - 11:32

Arjan, Irene&Elaine:

Wat vervelend van die beslommeringen, het kan ook nooit in 1x soepeltjes verlopen. Anyway, geniet nog van de laatste week en al vast een goede reis toegewenst. Ik zal jullie blog gaan missen. Groetjes Ajan, Irene & Elaine

• 30 Mei 2011 - 17:54

Monique/Tom/Maliek:

Jeetje, wat gaat dat snel (als je in Nederland meeleest).
    Ik zat de blog nog even te bekijken (fototjes) en kon nog zo goed herinneren dat ik jullie eerste foto van Benji in Nyeri zag (met Benji in erg bekend voorkomend t-shirt ...) En nu komen jullie over een week al thuis !
    Gelukkig hebben jullie weer veel mooie ervaringen, en een pracht van een zoon om van te genieten, en valt het afscheid hopelijk niet te zwaar......
    Veel genieten nog die laatste week, en wie weet tot ziens op de Afrikadag ?
    Groetjes, To,Mo,Ma