Zondag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

05 Mei 2013 | Kenia, Nairobi

Na heel veel geslapen te hebben zijn we zondag wakker geworden met mooi weer in Nairobi.
We hebben eerst bijgekletst met Leo en Anneke waarbij de kinderen het slechte nieuws kregen dat de pomp van het zwembad kapot was en ze dus niet konden zwemmen. Voor de lunch zijn Nicole en Alice met anneke en Leo boodschappen gaan doen terwijl Brendie achterbleef met Clay en Benji.
Na de lunch zijn we een stukje wezen rijden door Nairobi.
We zijn langs ons oude huis gereden waar we 2 jaar geleden woonden, Clay en Alice herinnerde zich niet echt dat ze daar hadden gewoond. Daarna weer naar huis voor de vervroegde barbecue speciaal voor de kinderen.
Bij de barbecue zagen de kinderen Amber weer en ze waren door het dolle heen.
De barbecue was zeer gezellig en eindigde op tijd. Omdat de kinderen zeer vervelend waren heeft Nicole ze al naar bed gebracht terwijl de barbecue nog niet afgelopen was, ze trokken het echt niet meer en vielen als een blok in slaap.
Ook wij verdwenen gauw naar bed na het opruimen, we waren op en sliepen al gauw.
Maandag:
Vandaag is het kapperdag.
We hebben met de vriendin van Tonnie afgesproken in de Dagoretti Corner om het haar van Alice te laten doen, Brendie wil ook zijn haar laten doen (het gaat hem om de lekkere massage achteraf) haha. Tevens kunnen we de spullen afgeven die we van Tonnie kregen om aan Jane te geven, ze zal er superslim mee zijn.
Om 11.00 hadden we afgesproken. voor de tijd moesten we nog naar de Nakumat om haar te halen voor Alice.
In Nairobi hebben ze ineens het betaald parkeren uitgevonden, zo ook bij de Nakumatt-Junction. Omdat we dat niet wijsten reed Brendie er eerst al aan de verkeerde kant naar binnen, zoals we gewent waren, na veel commentaar van de parkeer beheerders (hebben wij weer) konden we de auto draaien en omrijden naar de juiste ingang. Gauw de Nakumat in om haar te halen en op naar het parkeerautomaat om het kaartje te betalen. Bij het parkeerautomaat staat en mannetje die voor jou je geld in de automaat gooit en vervolgens het kaartje aan je geeft ( net alsof we dat zelf niet snappen).
Op naar de uitgang en naar de Dagoretti Corner, na een paar keer bellen en draaien vonden we Jane bij een voor ons nog onbekende kapper. Brendie en Alice stapten uit de auto om naar de kapper te gaan en Nicole reed verder me de jongen om nog wat te gaan drinken bij de Java.
Was wel eng, weer voor het eerst met de stuur aan de andere kant en zonder verkeersregels te rijden in Nairobi. Maar wonder boven wonder ging alles goed en na 5 minuten had Nicole het alweer in de vingers, geen probleem!
Bij de Java bij de Village market stopten we om wat te gaan drinken, toevallig was Marianne er ook met de kinderen Quinten en Filip. Wij zijn lekker gaan drinken en de kinderen zijn gaan spelen in het speeltuintje die daar tegenwoordig zit. Later hebben de kinderen een lekker ijsje gegeten en zijn we weer naar huis gegaan.
Om een uur of 4 's middags kwamen Brendie en Alice weer thuis, allebei met het kapsel perfect.
Na het lekkere eten wat Anneke ons altijd voor zet zijn we gaan slapen, weer een vermoeiende dag voorbij.

• 05 Mei 2013 - 16:04

Rolinda:

Ik heb hier nog nooit meegemaakt dat een kapper aan je voeten zit :)
    Maar Alice ziet er weer mooi uit.

Rolinda

• 05 Mei 2013 - 21:23

Voormalige Kenia Logees:

Hé, niet naar Martha?? Alice ziet er weer geweldig uit inclusief kikoijurk, leuk!
    Heel veel plezier, geniet van!

Groetjes uit Harmelen