Koninginnedag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Koninginnedag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Koninginnedag

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

05 Mei 2013 | Kenia, Nairobi

Ja, jullie zullen wel denken, koninginnedag in Kenia is vast niet zo leuk als in Nederland, nou dat is niet waar, deze koninginnendag was super.

Er was nog even twijfel bij ons, wel of niet naar de Nederlandse school om koninginnedag te vieren. Het werd uiteindelijk wel.
Het feest was van 09.00 tot 11.00 en om 9.30 vertrokken we, benieuwd of we bekenden zagen en of er kindjes waren die bij Clay en Alice in de klas hadden gezeten. De weg van de Nederlandse school was erger als ooit tevoren, maar ze knappen hem niet op omdat het anders een shortcut wordt voor de matatu`s.
Bij de school kwamen we meerdere juffrouw's tegen die we kenden, maar Clay en Alice herkenden ze niet meer en speelde al gauw met de andere adoptie kinderen die er ook waren. Clay en Benji gingen lekker voetballen met Quinten, Filip en Paul. En Alice speelde met Elaine.
Na wat drinken en een zak patat zijn we om 11.00 naar huis gegaan om iets te eten en ons te verkleden om naar de residentie van de Nederlandse Ambassade te gaan.
Het feest van de Ambassade was op de Mutainga Avenue, wat wel even rijden was.
Onderweg zagen we goed hoe het wegen-netwerk veranderd was in Nairobi, er zijn super snelwegen bijgekomen op punten waar ze echt nodig zijn, maar jammer dat de niet vernieuwde wegen alleen maar slechter zijn geworden en grotere gaten hebben gekregen.
Onze Tom-Tom wees ons perfect de weg naar de Mutainga Aveneu, zelfs de nieuwe weg gaf hij al aan( met dank aan Doeve).
Bij de ambassade aangekomen waren we benieuwd of we naar binnen mochten, op het opgave formulier stond dat we de uitnodiging moesten meenemen en die uitnodiging hadden we niet. Leo had ons opgegeven als gasten en met Leo kan je alles verwachten.
Maar we maakten ons zorgen om niets, we spraken perfect Nederlands zeiden ze bij de poort, dus we konden naar binnen.
Het was er zeer gezellig en we kwamen veel oude bekenden tegen, we kennen schijnbaar toch meer mensen hier als we dachten.

Leo stelde Brendie voor aan een grote Nederlandse constructor die serieus belangstelling had in het kunnen van Brendie. Volgende week hebben ze een afspraak voor eventuele samenwerking.

Rond 19.00 begon het hard te regenen en gelukkig stond er een tent waar iedereen makkelijk in paste. Toen de regen wat minder werd zijn we weg gegaan, het was inmiddels al donker en we moesten de weg naar huis op de Tom-Tom volgen.
Helaas miste Brendie de belangrijkste afslag naar rechts waardoor de op de uhuru highway uitkwamen met zeer hardnekkige files. We hebben de banken in de Noah plat gelegd zodat de kinderen konden slapen en hebben er vervolgens een 1,5 uurover gedaan om thuis te komen ( het is 15 minuten rijden).
Tja, ook dit is Nairobi.

Brendie en Nicole

• 06 Mei 2013 - 11:07

Jeanet:

Hoi Brendie en Nicole
    Leuk dat jullie weer in Kenia zijn.Ze wisten in Kenia toch wel dat willemAlexander al prins was?
    Heel veel plezier en willen jullie Jane de groeten doen van ons.
    Groetjes Jeanet en Marc