Het leven na de tweede court - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Het leven na de tweede court - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Het leven na de tweede court

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

15 Maart 2011 | Kenia, Nairobi

ZO ………… we hebben de 2e Court gehad en zijn nu officieel de ouders van Benji, en nu…..?
We moeten wachten totdat de rechter tekent op 8 april en dan kunnen we verder. Als de court order er is moeten we met Benji naar de stad om een digitale foto van hem te laten maken voor het paspoort, 3 weken later zal hij zijn paspoort hebben. Dat zal zo’n beetje begin mei zijn.

Maar wat doen we tot die tijd?? Ja, natuurlijk hebben we plannen, Christina en Erik komen nog op bezoek en met hen gaan we natuurlijk een tripje doen. We willen nog naar Mombasa op vakantie en verder? We weten het nog niet. Tijd om een planning te maken dus.

Dit weekend hebben we goed gevierd dat we (bijna) klaar zijn met de procedure.
Zaterdag zijn we met Marin/ Jolindy en hun kinderen naar Jolly Rogers geweest, hun kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd als onze kinderen, dat klikt dus perfect.
Het was gezellig, maar ook zeer warm. De kinderen hebben zich opperbest vermaakt en waren doodop toen we om 18.00 thuis kwamen. We hebben ze een boterham laten eten en daarna meteen naar bed.

Zondag hadden we met Marijn en Marco afgesproken, we gingen naar het Railway Museum in Nairobi. We wisten niet precies de locatie, maar wel ongeveer. We zijn dus ook eerst verkeerd gereden, maar kwamen wel door een heel leuk weggetje (2 keer, we moesten ook weer terug). We waren aan de achterkant van het Museum en moesten dus over de brug terug om de juiste ingang te vinden. Bij een rotonde hebben we het aan een politieman gevraagd waar het Museum is. We moesten naar het busstation/treinstation. Nu moet je weten dat het daar een chaos is. Het is het punt waarvan alle matatu's vertrekken en weer aankomen, een drukte van jewelste waar het echt heel moeilijk rijden is zonder ongelukken. Bij het busstation reden we weer verkeerd, waarna we de weg maar weer aan een andere agent hebben gevraagd, die moest het zelf ook vragen, maar toen hij begreep waar het was gaf hij ons persoonlijk politie begeleiding naar het Museum. De matatu's gingen dan ook heel netjes voor hem aan de kant en lieten ons er door. Er is hier meer respect voor de politie als in Nederland.
Bij de ingang van het Museum moesten we onze naam opgeven en met hoeveel we waren, daarna doorrijden naar het hoofdgebouw waar we moesten betalen.
In het Museum is veel te zien, je ziet de details van de aanleg van de treinrails naar o.a. Mombasa.

Er is wel een grappig verhaal hierover.
Met het leggen van de treinrails richting Mombasa werd het personeel lastig gevallen door mens etende leeuwen. De leeuwen trokken de mensen gewoon uit hun tenten waarin ze lagen te slapen. Nu was er een Engelse jager die hiervan hoorde en die zei dat hij die leeuwen wel even zou neerschieten zodat het Railway personeel weer veilig kon slapen. Zo gezegd, zo gedaan.
Hij heeft op de bewuste plek een wagon gepakt en heeft van die wagon de deur en alle ramen wijd open gezet. Daarna is hij zelf in de wagon gaan zitten met een jachtgeweer, messen en een pistool. Hij wachtte op de duisternis en keek goed of hij een leeuw zag want, zo zei hij, de ogen van een mens etende leeuw zie je nog beter als een lantaarn.
Zo viel de duisternis en wachtte hij in de open wagon op de leeuwen.
Helaas voor hem viel hij na verloop van tijd in slaap.
Terwijl hij sliep kroop er een leeuw naar binnen door de deur, beet hem dood met 1 bijt in de nek en gooide hem naar buiten door het raam. De bewakers durfden niet te schieten omdat ze bang waren om de jager te raken. De leeuw verdween in mum van tijd in de duisternis.

Wat een verhaal hé.

Buiten bij het museum kan je klimmen in de treinen en bekijken hoe de stoomtreinen er vroeger uit zagen. De techniek is erg interessant.
Tevens is hier ook de wagon van die slapende Engelse jager te bekijken. We hebben ons hier prima vermaakt en de kinderen zeker ook.

Om 12.30 waren we uitgekeken en besloten we ergens wat te gaan eten. Vlak bij het Railway Museum is het Lunar park wat een soort kermis is. We besloten daar wat te gaan eten en met de kinderen wat rond te kijken. 4 Patat met kip en drankjes voor Ksh 2000 (€ 18,00) dat is niet veel toch?
De kinderen zijn daar in draaimolens geweest, hebben in een autootje gezeten die geduwd werd en Clay en Alice zijn in een schip geweest waar ze na 5 seconde weer uit wilden omdat het toch wel heel eng was.
We waren de enige blanken die er waren samen met Marijn en Marco en er werd dus goed opgelet wat we allemaal deden.
De kinderen hebben allemaal een zonnebril gekregen en daarna zijn we naar huis gegaan om iets te drinken en zwemspullen te pakken want we gingen barbecueën bij Leo en Anneke. Marijn/Marco en Mark waren ook uitgenodigd.De barbecue was zeer gezellig, het klikte goed tussen Anneke/ Leo en Marijn/Marco.
Na afloop om 20.15 hebben we eerst Marijn/Marco en Mark afgezet. Daarna door gereden naar huis en lekker naar bed. De kinderen waren zo moe dat ze meteen toen ze het kussen raakten al sliepen (zelfs Benji)

Dinsdag: Net de advocaat gehad voor als we vragen hadden. We hebben hem gevraagd wanneer Benji in Nairobi moet zijn voor de digitale foto voor zijn paspoort. Daarbij hebben we hem verteld dat hij de stellen die meer haast hebben om naar huis te gaan voor moet laten gaan. Wel zo eerlijk. De eerste week van mei moeten we beschikbaar zijn voor de foto. Tot die tijd kunnen we gaan en staan waar we willen.

Iedereen die gereageerd heeft via deze site, sms of per mail, hartelijk bedankt voor de felicitaties, fijn dat jullie zo trouw mee lezen. We gaan trouwens nog lang niet naar huis, dat zal op zijn vroegst begin juni zijn.

Brendie en Nicole

ps. We weten nog niet zeker of de familie nu compleet is hoor, haha.

• 15 Maart 2011 - 15:18

Joke Groeneveld:

Van harte gefeliciteerd,familie Oosterbroek is nu compleet,pas in Juni dat jullie terug komen,maar weer langer wachten ppffttt.

Liefs Joke

• 15 Maart 2011 - 16:52

Patty:

Wat een leuke fotos weer !

• 15 Maart 2011 - 17:32

Je Maatje:

Jullie kunnen nu even lekker relaxen tot begin mei.
    Weer leuke belevenissen de afgelopen week,en jullie vermaken zich opperbest.
    Mis het best wel als ik het zo hoor dat er weer een lekkere bbq bij leo en anneke was.
    En voor de rest het ga jullie goed.
    groetjes uit makkum.

• 15 Maart 2011 - 17:56

Marinus:

Volgens mij hebben jullie geen haast om terug te komen ;-). Elsbeek voorlopig nog rustig. In ieder geval op tijd terug voor de buurt BBQ hahaha. Veel plezier met leuke dingen plannen.

Groeties

• 15 Maart 2011 - 19:56

Herman En Connie :

Van harte met jullie complete gezinnetje, mogen jullie maar veel vreugde en liefde aan elkaar en met elkaar beleven.
    Mombasa komt nu voor ons dichtbij.
    Maandag 18 april vliegen wij die kant op. We gaan naar hotel Bamburi beach en hopen van daaruit mooie safari tochten te maken.

• 16 Maart 2011 - 00:43

Jeanet:

Gefeliciteerd familie Oosterbroek
    Het is weer een geweldig geschreven stuk heb Marc ook delen voorgelezen en wij vinden echt dat jullie er iets mee moeten doen.(al zou het alleen zijn voor andere adoptie stellen)
    De prachtige foto's maken het helemaal compleet.
    Geniet lekker en hoe is de sollicitatie van Nicole afgelopen?

Liefs Jeanet en Marc

• 16 Maart 2011 - 13:38

Miriam En Ebby:

hallo, wat heerlijk om jullie verhalen te volgen. Van harte met jullie zoon~!!!
    Onze dochter riep bij het zien van Mark uit : " vriendje, vriendje!!" Zij kent hem nog van het "kindertjeshuis",zoals ze dat zelf zegt... zouden jullie de ouders van Mark willen laten weten dat we nog een paar foto's van hem hebben (periode februari 2010), mochten zij geinteresseerd zijn dan kunnen ze ons mailen; johnmiriamwinter@yahoo.com

hartelijke groet Miriam

• 16 Maart 2011 - 19:07

Marin, Jolindy, ....:

Leuk filmpje van de glijbaan!
    Nu jullie zo ongeveer klaar zijn, kunnen jullie misschien de vaste filmcrew worden van ons.
    Als jullie dan ook meteen de verslagen voor onze weblog schrijven, hoeven wij daar tenminste niet meer zoveel tijd en energie in te steken;-)
    groet, marin, jolindy, cathleen en Ryan

• 17 Maart 2011 - 10:31

Georges Lotze:

Je hebt groot gelijk dat je daar wilt blijven.
    Ga je ook in hun taaltje zingen?? of is dat te moeilijk voor je??
    Even wat anders, ik ben 18 Januari geopereerd, heb een kunstknie gekregen, maar alles gaat perfect.
    waarschijnlijk omdat ik een atletische figuur heb.
    zingen gaat gewoon door. Heb je een beetje werk daar??
    gr Georges

• 17 Maart 2011 - 18:24

Sandra Tatje:

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik jullie verhalen allemaal gelezen. Petje af hoor dat jullie dat zo goed bij houden.
    Fijn dat alles zo goed gaat.
    En wat zijn Clay en Alice gegroeid zeg.
    Geniet nog maar met zijn allen van de tijd in Kenia. Voor je het weet ben je weer thuis.

groeten van ons allemaal en een kus van Tommi voor Brendie

• 19 Maart 2011 - 14:15

Patrick & Paula:

Gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie erdoor zijn! Dat is toch waar je op zat te wachten. Nog even volhouden en dan mogen jullie weer naar Nederland. We zullen elkaar net kruisen denk ik, wij naar Niarobi en jullie naar Nederland. We zijn in ieder geval heel blij voor jullie dat het allemaal goed is verlopen. Geniet nog even van jullie laatste maanden in Nairobi!

Groetjes,
    Patrick & Paula Stolker

• 22 Maart 2011 - 11:12

Holger En Marianne:

Precies op tijd weer eens gekeken hoe het met de Oosterbroekjes gaat. VAN HARTE!!! En wat een heerlijke fotos allemaal. Wat ziet het er fantastisch uit. Geniet van de tijd. Voor je het weet zit je weer in het koude kikkerland en sta je dakkappelen te plaatsen :) . Hele lieve groetjes, Merci, Quentin, Milan, Holger en Marianne