Regen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

22 Maart 2011 | Kenia, Nairobi

Het is al weer een tijdje geleden dat we geschreven hebben.
Om heel eerlijk te zijn is er weinig gebeurd de afgelopen ander halve week. Het heeft vooral veel geregend. Vandaag was de eerste droge dag weer.
Bij die regen moeten we altijd denken aan die mensen die in die golfplaten hutjes wonen. Dat kan nooit waterdicht zijn. Ook hebben ze in die gebieden nog nooit van trottoirs gehoord en is het één grote blubber bende.
Dan moeten wij hier in ons appartementje waar we droog zitten en tegen de kou beschermd niet lopen klagen dat het een keer een weekje regent.

De eerste dag dat het regende wilde Clay per se buiten in de regen lopen en klets nat worden. Op zich was het niet echt koud en we hebben het dus ook maar toegelaten. Daarna meteen onder de warme douche.
Ook hebben Clay en Alice paraplu’s gekregen. Zodra het begon te regenen renden ze naar de paraplu’s om zo in de regen te lopen. Na 5 minuten begon het ineens toch wel heel erg hard te regenen en rende Nicole de regen in om ze op te halen, met als resultaat: Kletsnatte kinderen en een kletsnatte Nicole.

Door de regen valt ook vaak de elektriciteit een paar uur weg. Ik moest pas lachen om een bericht op internet: In Leeuwarden was de stroom uitgevallen en het was één grote chaos. Hier verandert er niets, stroom of niet, het leven gaat gewoon door zonder stroom.
Vorige week dinsdag was er een belangrijke wedstrijd op tv, maar omdat het hier 2 uur later is als in Nederland beginnen die wedstrijden hier om 23.00 lokale tijd. Brendie wilde die wedstrijd per se zien en is eerst even in bed gaan slapen en om 22.45 er weer uit voor de wedstrijd. Net toen de wedstrijd zou beginnen viel de stroom uit en dus ook de tv. Brendie was, op zijn zachts gezegd, NOT amused. En net toen we uiteindelijk maar naar bed wilden sprong het licht weer aan en had Brendie maar een kwartiertje van de wedstrijd gemist (gelukkig).

Verder heeft Brendie met de adoptie vaders weer mannen avond gehad. Ze gingen naar Simmers in de stad, waar vooraf een hele ophef over is geweest omdat het niet veilig zou zijn.
Gelukkig ging bijna iedereen mee ( 2 niet) en werd het een super gezellige avond. Simmers was veilig genoeg, al werden een paar heren wel aangesproken door dames. Maar zodra Brendie de dames had verteld dat hij de begeleider was van deze gay club van heren, waren ze snel verdwenen, haha.
Na Simmers zijn de heren doorgegaan naar De Black Diamond, waar ze nog een super gezellige avond hebben gehad. Marco, goed georganiseerd hoor!!

Brendie is volop aan het werk, nou ja werk? Bij Leo zijn nieuwe studio, zelfs afgelopen zaterdag toen het zo regende. Nicole zat dus thuis met 3 kids.
’s Middags toen het een beetje droog werd is ze naar de Adams arcade gegaan met de kinderen waar een soort Ballorig is en de kinderen zich even konden uitleven.

Vandaag evaluatie gesprek gehad met Juffrouw Betsy (juf van Clay en Alice).
Het gaat niet zo goed met beide kinderen op school, beide lopen ze achter met bepaalde onderdelen. Vooral Alice loopt veel achter. De komende tijd gaan we dus veel oefenen met Alice, maar ook met Clay want dat resultaat was ook onder de norm. Wel raar eigenlijk want bij de test vlak voor ons vertrek naar Kenia zat Clay nog boven de norm.
We weten nu in ieder geval in welke onderdelen we ze kunnen stimuleren.

Na de gesprekjes hebben de kinderen thuis zelf pizza gemaakt.
De bodem hebben we gekocht en de kinderen mochten de pizza zelf beleggen met oa tomaten, kaas, salami, ananas e.d.
Toen de kinderen klaar waren met pizza’s beleggen mochten de pizza’s in de oven. Dat duurde natuurlijk veel te lang en Clay ging uiteindelijk voor de oven zitten om te kijken of alles wel goed ging daar in de oven met zijn pizza.
Nadat de pizza’s eruit mochten was het groot feest, ze mochten opgegeten worden!!! Jippie!!

Brendie en Nicole

Ps:
Sandra: Ze zijn inderdaad gegroeid en dan niet alleen in de lengte maar ook in eigenwijs zijn, haha.

• 22 Maart 2011 - 18:32

Rolinda En Peter:

Peter heeft vandaag het fotoboek megenomen naart zijn werk.
    De collega's vonden de foto's heel mooi en dat het een hele happening gweest moest zijn om zo dicht bij de dieren te zijn.
    Ze waren heel erg onder de indruk.
    Ze verbaasden zich erover dat Peter bij de Massaai geweest was.

Leuk verhaal heb je er weer van gemaakt.

Groetjes

• 22 Maart 2011 - 18:38

Marinus:

Hahaha, jullie hebben meer regen dan wij hier in Nederland, zelfs erg droge maand maart gehad. Mooi stelletje pizzabakkers bij elkaar! Komende vrijdag en dinsdag weer belangrijke wedstrijden, agregaatje regelen...
    Groeties

• 22 Maart 2011 - 18:49

Erik:

Sorry Brendie, een aggregaat past net niet meer in de koffer... Misschien een generatortje aan een fiets binden en Nicole lief aankijken voor de volgende wedstrijd?

• 23 Maart 2011 - 06:27

Maurits & Hanneke:

Hi Nairobi,

Leuk verhaaltje... vooral van de stroom, heel herkenbaar! Gelukkig heeft Brendie de wedstrijd nog wel kunnen afkijken ;-).

Groetjes uit Diani

• 23 Maart 2011 - 21:38

Gert Jan:

hoi
    hier in nederland is het mooi weer lekker buiten zitten in de zon
    groetjes

• 30 Maart 2011 - 11:00

AnneMarije:

Hallo allemaal,

Zo ik had heel wat bij te lezen, dus ben er even voor gaan zitten. Gelukkig lees ik alleen maar goede berichten.
    Gefeliciteerd dat jullie nu officieel de ouders van Benji zijn, SUPER!!!
    Enne.....het gezin nog niet compleet, ha,ha, ik wacht in spanning af!! RESPECT.
    Wat leuk dat Tonnie is geweest (had ik niet mee gekregen).
    Je mist nogal eens wat, als je parttime werkt.

Hier gaat alles prima, het mooie weer is er eindelijk, het weekend verwachten ze 20 graden, heerlijk heb ik echt naar verlangd. Met onze jongens gaat het super. Tygo, afgelopen zondag 5 geworden, is druk met school en zwemles en Thomas (net 3)blijft onze heerlijke banjer. Zoals je weet ben ik 31 kilo afgevallen en voel me super.
    En ja, Nicole, je herkent me nog wel hoor;-))
    Nog even een nieuwtje.......ik heb afgelopen vrijdag een job geaccepteerd bij Cosmo Trucks.Zodra ik iemand heb ingewerkt ga ik dus weg bij Furness. Ik word Marketing coordinator. Lijkt me weer een leuke uitdaging.

Nou ik ga mijn best doen om jullie weer wat regelmatiger te volgen...., erg leuk leesvoer.
    Ga zo door met jullie moie gezinnetje en wie weet, tot in juni??

Groetjes,
    AnneMarije