Na regen komt ........ - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Na regen komt ........ - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Na regen komt ........

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

30 Maart 2011 | Kenia, Nairobi

Inderdaad, het weer is opgeknapt, we hebben weer gezwommen en de zon schijnt weer.
Er is wel meer bewolking als eerder, maar tussendoor is het toch wel erg warm, vandaag zelfs 35 graden.

Wat hebben we verder deze week gedaan. We zijn druk geweest met het regelen van de trip die we willen maken met Christina en Erik die zondag zijn aangekomen.
Nicole is naar het reisburo in de stad gegaan en heeft met ons vaste persoon 90% van de trip vastgelegd, de laatste 10 % moest overlegd worden met Christin a en Erik.

Zondag 27 maart.
We zijn bij Leo en Anneke om de verjaardag te vieren van Abby (dochter van Robbie en Liz).
Om 20.15 zouden ze landen, we zijn dus om 20.10 weggegaan om onze gasten van het vliegveld te halen. Echter als we op een kwartier rijden van het vliegveld zijn gaat de telefoon. Het is Erik, ze zijn al door de douane en hebben de koffers al. Het vliegtuig was 20 minuten te vroeg geland.
Bij het vliegveld aangekomen blijkt dit toch wel makkelijk, we hoeven geen parkeerplek te zoeken, wat altijd weer een crime is, maar kunnen de auto voor hun neus zetten zodat het inladen en wegwezen is. Jammer voor Brendie, die had nog gehoopt rustig een sigaret te kunnen roken.
Bij de uitgang van het vliegveld maken onze gasten kennis met typisch Kenia.
Bij de uitgang van het vliegveld moet je betalen en daar is 1 rij voor. Tevens staan daat mensen om het verkeer te regelen. Die mensen laten auto's die langs die wachtende rij rijden er aan de voorzijde van de wachtende auto's tussen, Met als gevolg dat de rij alleen maar langer wordt en er irritatie ontstaat. Dus ook bij Brendie. What are you doing?? Why don't you stop those cars and send them back of the row!!!? De Keniaan waar hij het tegen heeft kijkt hem aan en loopt haastig weg. Zou hij geschrokken zijn vragen wij ons af. Even laten komt hij terug met de verklaring dat hij de auto's niet terug kan sturen omdat het éénrichtings verkeer is, haha. Het is wel een snuggere Keniaan hoor. We kunnen er wel om lachen.

Maandag hebben we rustig aan gedaan, wat boodschappen, Java en gezwommen in het zwembad bij het compound.

Dinsdag naar het olifantenweeshuis en daarna relaxen thuis, we hadden weer eens geen stroom.
Dinsdag avond is Brendie met een paar mannen op kroegentocht geweest, helaas was het super rustig en dus niet veel aan. Ze waren op tijd thuis.

Woensdagmiddag zijn we naar Mamba Village geweest waar je krokodillen, stuisvogels en een giraffe kan zien. Vanuit school om 12.30 zijn we hier heen gegaan en hebben hier heerlijk geluncht.
Daarna naar de krokodillen farm. We kregen hier prive uitleg van een Keniaan over de krokodillen, Nicole en Christina hebben er zelfs één mogen vasthouden.
De kinderen vonden het heel eng, maar ook weer heel leuk.
Later hebben we nog gekeken bij de struisvogel en de giraffe, de kinderen hebben op een draaimolen gezeten en daarna zijn we naar huis gegaan. We waren allen OP!!

Donderdag gaan we op reis. Eerst naar Naivasha waar veel flamingo's leven en nijlpaarden.
Dan gaan we vrijdag door Aberdare park naar Mount Kenya.
Mount Kenya of Kirinyaga (= Blinkende Berg) is de hoogste berg van Kenia en met zijn 5199 meter na de Kilimanjaro de hoogste berg van Afrika. De noordelijke hellingen van de berg liggen op de evenaar.

Wat we daar allemaal zullen zien horen jullie wel na afloop.

Groetjes Brendie en Nicole

• 30 Maart 2011 - 20:02

Marion:

heel veel plezier daar het straalt er gewoon van af als ik die fotos zo zie krijg ik gewoon zin in vakantie wensen jullie nog veel plezier samen heel veel liefs en groetjes

• 30 Maart 2011 - 20:58

Joke Groeneveld:

Hoi allemaal,wens jullie veel plezier met je Familie en geniet van je reisje.

Liefs Joke

• 30 Maart 2011 - 21:27

Marinus:

Ongeduldige Brendie toch, al wel en beetje de kleur van een Keniaan, maar nog niet het geduld.hahaha. Misschien wel oud, maar draait en draait tot..Veel plezier op het uitstapje.

• 01 April 2011 - 14:20

Je Maatje:

Leuk als er weer familie is over gekomen.
    Hoop dat jullie weer een mooie trip mogen beleven.
    Schijnt daar heel mooi te zijn,maak er het beste van.
    Liefs en alle goeds uit makkum.

• 03 April 2011 - 17:51

Sandra:

aaahh... ik ben zo jaloers