Mount Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Mount Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Mount Kenia

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

04 April 2011 | Kenia, Nairobi

Het is donderdag ochtend, we gaan een nieuwe trip doen.
Ditmaal eens niet naar het zuiden, maar richting het noorden van Kenia.
Allereerst naar Naivasha en van daaruit langs de Albedare naar Mount Kenia.

We hebben weer geboekt bij het Nederlandse reisbureau Jet Travel. Ditmaal hebben we echter een andere chauffeur, naderhand zou blijken dat dit een hele goede chauffeur is.
Om 08.00 zouden we vertrekken, dit werd 08.15.
Het regende toen we instapten, een mooie dag dus om te vertrekken richting Naivasha.
In Naivasha hebben we een banda gehuurd bij Camp Carnelley´s. En voor Christina en Erik een Twin room.
De banda waar we in sliepen was een schattig huisje en we waren de eerste die er in sliepen want ze waren de afvoeren nog aan het aansluiten. De Twin room van Erik en Christina was vlakbij, helaas voor hen hadden ze geen douche en toilet in de kamer, dus moesten ze buiten (als een camping) douchen en naar de wc.
Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we wat gaan eten. Het werd al bewolkter buiten en de lucht werd al aardig donker. Tijdens het eten begon het ineens te regenen en in de regen moesten we terug naar onze banda. Kletsnat kwamen we daar aan. Daar ging onze trip met de boot naar het eiland, en nu…..?
Gewoon wachten tot het over is. Brendie en Erik gingen lekker pitten, terwijl Nicole en Christina de kinderen bezig hielden. Om 16.00 hield het op met regenen en konden we ons weer vrij bewegen over het terrein. Helaas was het te laat om nog een boot trip te maken.
We gingen op tijd eten maar……... eerst nog even langs het water om te kijken of we nog wat dieren konden spotten. We hadden geluk, vlak voor onze neus was een hele groep nijlpaarden aan het spelen in het water, er kwam er zelfs 1 onze kant op tot op 10 meter afstand.
Nadat we genoten hadden van de nijlpaarden liepen we door naar het restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. In het donker zijn we naar huis gestruikeld, hmm zaklamp was wel makkelijk geweest. Na het eten was iedereen zo moe dat we meteen naar bed zijn gegaan.
Om 07.30 de volgende dag stond David al weer voor onze neus om ons naar Mount Kenya te brengen.

Na een lange rit langs het Albedare park naar Nyahururu waar de mooie Thomson watervallen te zien zijn. We hebben daar wat gedronken en de watervallen bekeken totdat Brendie ineens in de verkooppraatjes trapte van een verkoopster en met haar meeliep naar haar winkeltje. Gelukkig had ze er niet zoveel leuke dingen liggen en liep hij door naar het volgende winkeltje waar hij 3 rammelaartjes kocht voor de kinderen. De prijs ging van Ksh 3000 naar beneden en eindigde in Ksh 750 wat we eigenlijk nog teveel vonden voor 3, maar de kinderen waren er gelukkig mee.
Bij het laatste winkeltje vond Erik ineens een leuk T-shirt en zag Brendie een leuke trommel. Brendie ging zijn hobby afdingen weer uitoefenen en kreeg beide voor een prijs van Ksh 1800 wat volgens ons niet helemaal klopt omdat het spot goedkoop is.
Daarna over een hobbel de bobbel weg door naar Nanyuki waar we het Sweetwaters hotel geboekt hadden. Vlak voor de lunch kwamen we aan en we konden meteen aanschuiven.
We hadden een gast aan tafel, alleen moest die buiten blijven staan (zie foto’s).

Na de lunch gingen we inchecken en uitpakken. Het bleek dat we in overdekte tenten sliepen met uitzicht op het wildpark met ertussen in een greppel met wat stroomdraad. Voor ons lag een meer waar de dieren konden drinken. We zagen daar veel Waterbokken, Warthogs en Gazelles. En dat vanaf het terras van onze tent.
Om 15.50 moesten we weer gereed staan voor de 1e game drive. Die middag hebben we veel hertjes (volgens de kinderen), warthogs, giraffe, buffel en de zwarte neushoorn gezien. Goede start van de safari vonden we zelf.
Na de game drive hebben we de kinderen gedoucht, Clay en Alice weer aangekleed en Benji in de pyjama. We hadden een oppas geregeld voor Benji zodat we rustig konden eten, het enige probleem hierbij is dat Benji op dat moment wel moet slapen. 2 Minuten voordat de oppas kwam had Nicole Benji eindelijk in slaap en konden we lekker rustig gaan eten. Daarna nog een biertje gedronken bij de bar en toen op naar bed. De volgende dag hadden we om 06.30 weer een game drive.

06.00 De wekker moest gaan, maar die ging niet. Verslapen dus.
Om 06.40 stonden we toch klaar om weg te gaan, allemaal dik ingepakt want het was héél koud.
Na 5 minuten rijden zagen we ineens een hyena met een prooi lopen. Erik en Brendie onze “top” fotografen konden hem helaas niet zo snel fotograferen en baalden stevig. Ineens hoorden we een geluid achter ons. Er sprong een luipaard uit de boom, die prooi van de hyena was natuurlijk van de luipaard. Weer deden onze “top” fotografen hun best om een mooie scherpe foto te maken, van de 20 foto’s hadden ze er elk 1 scherp.
De moeilijkste van de big 5 hadden we gehad. Nu nog de olifant en de leeuw.
Aan het eind van deze game drive hebben we de olifant nog gezien en natuurlijk veel andere dieren, alleen de leeuw bleef onvindbaar.
Na de drive lekker ontbeten en tijd voor ontspanning. De kinderen hebben lekker gezwommen in het zwembad waar een kolonie Engelse militairen was neergestreken. Die vonden die donkere kindjes toch wel heel interessant en kwamen even kletsen over hoe en wat.

Na de lunch om 15.50 weer een game drive waaronder een bezoek aan het chimpansee opvang en de opvang van een blinde zwarte neushoorn.
En ondertussen maar zoeken naar die leeuw die zich niet liet zien. Bij de blinde neushoorn “Baraka” hoorden we van de verzorger dat er 2 leeuwen in de buurt zaten, hij wist zelfs de plek. David was intussen geïnformeerd en met een zachte gang reden we de gewezen kant op.
Opeens zag Nicole een paar lichte stenen liggen wat niet klopte met de omgeving. Zouden dat de leeuwen zijn? Na goed turen en inzoomen met de foto camera (als alternatief voor de verrekijker) kregen we ze te zien, 2 vrouwtjes lagen lekker te relaxen in het gras.
Jippie!!!! Weer de BIG 5 gezien!!!!!!!

Op de terugweg naar het hotel zag Nicole ineens gras bewegen. Stoppen!!
Daar kwam een Cheetah het hoge gras uit springen en niet veel later kwamen er 2 jonge Cheetahs achteraan, wat lief zag dat er uit en zo donzig.
Daarna hielden we het voor gezien, we hebben gezien wat we wilden zien. Dat was natuurlijk de BIG 5, de zwarte neushoorn en de Cheetah.
’s Avonds hebben we weer een oppas ingehuurd, alleen kon Nicole Benji niet op tijd in slaap krijgen en moest Nicole en de oppas alles op alles zetten om hem stil te krijgen.
Na het lekkere eten hebben we nog een bakje koffie en een biertje genomen waarna het tijd was om te gaan slapen.
Net in de tent aangekomen hoorden we vlakbij een hyena huilen en vlak daarna een paar leeuwen brullen, het leek vlak naast het compound van het hotel vandaan te komen.
Nicole en Brendie zijn snel naar buiten gelopen om te kijken of ze wat konden zien en niet veel later kwam Christina en ook Erik erbij. Een eind verder net buiten het compound dachten we silhouet van een leeuw te zien. Volgens ons zagen we hem bewegen. Niet veel later hoorden we weer het gehuil van de hyena en het gegrom van de leeuwen. Nicole en Erik zijn een eind richting de leeuw gelopen, maar durfden op een gegeven moment echt niet verder. We sliepen in tenten en we konden ons niet voorstellen dat een tent een leeuw kon tegen houden.
Brendie ging op zoek naar een bewaker om te vragen of het echt een leeuw was en kwam terug met 4 biertjes, maar zonder bewaker, haha.
Na vele nieuwsgierige en spannende minuten discussiëren is Erik uiteindelijk met een omweg richting “de leeuw” gelopen en kwam luid lachend terug. Hij was er achter gekomen dat het helemaal geen leeuw was, maar gewoon een bordje met een waarschuwing om niet te flitsen. We durfden dit verhaal eigenlijk niet te vertellen, maar het is te lachwekkend om ’t niet te delen.

Brendie en Nicole

PO Box 25560 Code 00603
Nairobi Kenya.

• 04 April 2011 - 17:06

Marianne:

hoihoi! jullie genieten volop zo te lezen! helemaal goed! nog even en het avontuur zit er weer op ´voorlopig´ hahaha

we hebben hier zaterdag even aan de lente-zomer mogen ruiken, het was in de tuin gewoon 24 graden! heeeerlijk!!! alleen zondag helaas weer 13 graden:|

X

• 04 April 2011 - 17:10

Arie En Alie:

wat een leuk en spannend verhaal is dit weer
    moet de foto,s nog wel ff kijken maar die zijn altijd gaaf
    groetjes uit het mooie zwollywood

• 04 April 2011 - 17:38

Patty:

zo te lezen was het weer spannend daar ! ben beniewd naar de fotos ia altijd een feestje om naar te kijken ! groetjes

• 04 April 2011 - 17:58

Marion:

hallo lieve mensen wat een avonturen allemaal en wat een mooie fotos weer schitterend allemaal enne voordat ik het vergeet nicole gefeliciteerd met je verjaardag hoop dat je een schitterned dag hebt gehad maar als ik jullie reisverslag lees hebben jullie dat elke dag heel veel liefs en groetjes

• 04 April 2011 - 19:49

Sandra:

Wat een mooie foto´s, die je heb je vast van internet geplukt haahaha.

groeten uit Zwolle

• 04 April 2011 - 20:10

Erik:

Beste Nicole,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je er met allen er een leuke dag van gemaakt hebt.

Groet,

Erik, en Marjolein

• 05 April 2011 - 10:45

Sterretjes:

hallo familie,

We hebben allang niet meer gereageert, maar jullie wel gevolgt, wat een mooi verhaal weer, we krijgen steeds meer zin om jullie te gaan opvolgen! En wat een prachtige foto's!

Groetjes
    fam. van der Sterren

• 05 April 2011 - 15:48

Je Maatje:

Weer schitterende foto's ziet er mooi uit.
    Prachtig dat jullie de big five weer hebben gezien.
    Zag net dat nicole jarig is geweest bij deze nog van harte en nog vele jaren erbij .
    schiet voor jullie nu inderdaad ook al aardig op.
    Was weer een mooi verhaal en we spreken elkaar weer.
    groeten uit makkum.

• 05 April 2011 - 20:55

Alie:

Hallo lieve familie,wat een mooie natuur is het daar.Jullie genieten er volop van.En wij hier op afstand. Nicole je beschrijft het prachtig,net of wij erbij zijn.Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.groetjes allemaal

• 08 April 2011 - 00:18

Femy:

Wat een geweldige verhalen weer! En die foto's... het lijken wel ansichtkaarten!
    Groetjes, Femy