Picknicken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Picknicken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Picknicken

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

16 April 2011 | Kenia, Nairobi

De week is alweer voorbij en wat hebben we allemaal gedaan? Ik zou het niet meer weten.
Woensdag is Nicole met Marijn naar Kitengela glass geweest.
Dat is een glas makerij net buiten Nairobi. Met droog weer kan je erheen met een normale auto, maar met regen heb je toch een 4 wheel drive nodig.
Gelukkig was het al een paar dagen droog en konden we veilig op weg naar Kitengela glass.
Nicole dacht de weg te kennen, maar werd toch even gecorrigeerd onderweg door een bewaker, jammer hoor.
Daar aangekomen werden we netjes rondgeleid. Eerst kregen we de ovens te zien waar het glas geblazen werd tot heuse glazen en vazen. Knap stukje kunstwerk. De gids vertelde ons dat het alleen al 2 weken duurde voordat je onder de knie zou hebben hoeveel gesmolten glas je aan de stok moest nemen om bijvoorbeeld een wijnglas te maken. Laat staan als je de rest ook moet leren. Wat die mensen daar doen is echt vakwerk.
Je kan er ook glaswerk kopen. Het mooie hiervan is dat geen één glas hetzelfde is omdat het allemaal handwerk is. Tevens is er ook gekleurd glas, blauw en oranje. Echt geweldig om te zien en voor betaalbare prijzen.
Maar behalve glasblazen doen ze veel meer: Glas in lood, glazen kralen, mozaïek en kunst. Zie hun website http://www.kitengela-glass.com/_kiten.htm .

Verder zijn we verder bezig gegaan om Benji zinnelijk te maken, wat aardig goed lukt. Hij zegt nu zelf plassen, waarna we in de stress schieten om hem maar zo snel mogelijk op een wc te krijgen. Dinsdag zaten we met hem in de auto toen hij ineens riep: “Mamma plassen”. Ja wat moet je dan? Zo snel mogelijk langs de kant van de weg stoppen en hem dan laten plassen naast de auto, hopend dat hij het niet zo leuk vind en er geen hobby van gaat maken.
Toch als we niet goed opletten plast hij nog in zijn broek, want ook hij vergeet het wel eens te melden, haha.

Verder is Brendie nog steeds hard aan het werk bij de studio van Leo. Hij is een soort opzichter en kan zich erg ergeren aan de mentaliteit en werkwijze van de Keniaanse bouwvakkers.
Clay heeft vrijdagmiddag bij Mark (van Marijn en Marco) gespeeld wat erg geslaagd was. Hij was gelukkig heel lief en heeft leuk gespeeld. Alice was daar een beetje verdrietig om, maar mocht gelukkig bij Anna spelen (overburen). Zo kwam het toch nog goed en had Nicole een rustige middag met alleen Benji. Alhoewel rustig?? Benji is niet rustig en was die middag weer eens duidelijk aanwezig thuis.
Om 18.00 gingen we Clay ophalen bij Mark en bleven we picknicken. Dat is iets was ze vaker doen op het compound daar.
Clay was in de stoomboot (sauna/stoombad) geweest en verteld daar telkens weer over zo geweldig vond hij het. Mamma moest meelopen om te kijken waar dat was.
Er lag een kleed uitgesteld op het gras met allemaal lekkere dingetjes en drinken. We zijn er gezellig bij gaan zitten en hebben zo lekker en zeer gezellig gepicknickt tot 20.00. De kinderen konden mooi spelen op het gras en pikte af en toe een hapje en drankje mee.
Toen we thuis kwamen waren de kinderen doodop en vielen na tanden poetsen en pyama aantrekken meteen in slaap.

Zaterdag hebben we eerst lekker uitgeslapen, de kids waren aan het spelen en kwamen steeds even kijken. Echt uitslapen was het dus ook niet.
Na het late ontbijt zijn we een kop koffie gaan drinken bij Leo en Anneke, Brendie moest nog wat bespreken, waarna we door zijn gereden naar huis om Clay en Benji in bed te stoppen. Die vielen in de auto al bijna in slaap. Alice had dus mazzel en kon lekker rustig K3 kijken. Maar helaas voor haar viel ook zij na een kwartier in slaap.

’s Middags zijn we naar de Rusty Nail gegaan, we hadden gehoord dat ze daar een grote tuin hebben waar de kinderen kunnen spelen.
Onze TomTom had de Rusty Nail zo gevonden en inderdaad ze hebben daar een enorme tuin (wel mooi) waar de kinderen naar hartenlust kunnen rennen/spelen en lawaai maken. Er was een receptie van een bruiloft aan de gang een eindje verder op en er werd gewaarschuwd dat er zo een groep kwam optreden die nogal lawaai maakt. Dat wilden wij wel eens horen………
Nadat we lekker gegeten hadden begon die groep. Het was geweldig om te zien dat je met weinig zo’n lawaai kan maken.
Ze hadden plastic vaten als trommel, een groot verfblik als een wat hogere toon en van PVC huis hadden ze een soort trommel gemaakt wat een heel apart geluid produceerde. Daarnaast danste ze veel. Het was geweldig om te zien en een mooi extra bij een avondje uit (ook al was het optreden eigenlijk voor de bruiloft gasten bedoelt).

De kinderen liggen n u net in bed en ik hoor wat rommelen in de badkamer……… Benji is de wc bril verkleiner op de wc bril aan het leggen want… …. meneer moet plassen, haha.

De kaarten van Oma en opa flat zijn aangekomen. De kinderen vonden ze heel mooi en Alice heeft die van haar zoals gewoonlijk binnen 5 minuten gesloopt. Gelukkig hebben Benji en Clay er langer mee gedaan.

Nicole en Brendie

• 17 April 2011 - 08:52

Je Maatje:

Zag dat de studio al mooi opschiet,ze moeten wel alle rommel opruimen haha.
    Weer mooie foto''s en wat hebben jullie geweldige kinderen om te zien.
    Geniet nog van alles en hoop jullie snel weer te zien.
    groetjes uit makkum.

• 26 April 2011 - 11:54

Peter En Lisanne:

Hoi Nicole, Brendie, maar natuurlijk ook Alice, Clay en Benji!

Het afscheid in Kenia liep een beetje raar, dus nu we thuis zijn, heb ik meteen jullie blog opgezocht!

Bedankt voor de gezellige tijd in het Diani Sea Resort! Mede dankzij jullie hebben wij een toptijd gehad!

@ Alice: Ik heb nu eindelijk een foto gezien van je mooie K3 jurk! Hij is prachtig!
    @ Clay: Volgens mij hoorde ik je hand weer wat zeggen, hoor...
    @ Benji: Vandaag weer lekker de hele dag in het zwembad?

Een mooie tijd nog gewenst daar in het mooie Kenia en wie weet tot ziens!

• 27 April 2011 - 12:32

Hugo,Chantal,Baraka:

Heeerlijk die verhalen. Mooie studio ook, te gek dat je dat daar nu kan bouwen.
    Wanneer gaan jullie weer naar huis? Wij komen in augustus.... als alles goed gaat.
    Groetjes weer