Mombasa - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu Mombasa - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

Mombasa

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

29 April 2011 | Kenia, Nairobi

6 Nachten Mombasa voor de boeg, maar eerst nog de lange rit erheen.
We waren al gewaarschuwd dat het minimaal een rit van 8 uur zou worden.
Om 06,45 vertrokken we. Koffers lagen al in de auto, alleen eten en drinken voor onderweg moest er nog in.
Gelukkig was er weinig file in Nairobi zodat we al snel Nairobi uit waren. Het was druk op de weg naar Mombasa (Mombasa road). Veel vrachtwagens op de weg.
Na ongeveer 3 uur rijden werd het gelukkig al wat rustiger op de weg, maar nog wel veel vrachtwagens (waarvan er veel rond de 50 km/h reden), waardoor we niet echt op konden schieten.
We hebben 3 verongelukte vrachtwagens gezien en een uitgebrande auto. Dat verbaasde ons eigenlijk niet, want ook wij moesten vaak uitwijken omdat de tegenligger nog aan het inhalen was terwijl wij eraan kwamen.
Na 9 uur kwamen we in het hotel aan. Maar dit hotel beviel ons niet echt omdat het kinderbadje niet echt overzichtelijk was, daarom hebben we gelijk geregeld dat we de volgende dag naar een ander hotel konden waar het beter was.
Het was warm in Mombasa, de kleren plakte aan onze lijven en de airco bracht ook al weinig verkoeling. Gelukkig was het eten wel goed.

In het 2e hotel was het beter, een betere airco, grotere kamer en ligbedden bij het kinderzwembad.
Dit was de 2e keer dat we hier waren, we wisten dus de weg. Tot onze verbazing werden we ineens aangesproken door Mark ui Engeland. WEe hebben hem de vorige keer dat we hier waren ontmoet, onze kinderen hebben toen veel met die van hem gespeeld. Helaas voor onze kinderen was hij nu alleen op vakantie met zijn nieuwe vriendin.

Onze kinderen maakte in het zwembad al gauw kennis met 2 Engelse kinderen van 13 jaar en 9 jaar oud. En zoals dat altijd gaat konden ze elkaar prima verstaan. Zowat de hele vakantie zijn ze verder met deze kinderen opgetrokken, zodra ze hun vriendjes zagen rukten ze zich los van ons en renden ze naar hen toe.
Na een gesprek met hun ouders bleek dat ook de vriendjes van Clay, Alice en Benji geadopteerd waren, wat een toeval. Hun vader is Nigeriaans en hun moeder Engels.

Het weer in Mombasa was niet geweldig, veel bewolking en wat regen, maar dat kon de pret niet drukken. Die bewolking was eigenlijk wel lekker, we hoefden ons niet druk te maken dat de kinderen zouden verbranden en het was niet zo super warm zoals het in Mombasa kan zijn.

Na een paar dagen leerden we een stel Nederlanders kennen, waaronder Peter en Lisanne uit Rotterdam. Met hen hebben we een paar gezellige dagen gehad totdat ze ons in de steek lieten en terug naar Nederland gingen (moesten), helaas was er voor hen geen leuke vervanging zodat we de laatste 2 avonden het met elkaar gezellig hebben gemaakt.

Op woensdag gingen we terug naar Nairobi. De reis begon al goed, de auto wilde niet starten, accu leeg. Met hulp vaan een paar handige Kenianen hebben we hem na een uur weer aan de praat gekregen en kon er afscheid genomen worden van de ‘vriendjes’ .
De terugreis ging beter als de heenreis, er waren minder vrachtwagens op de weg.
Om 14.00 gestopt om wat te drinken en een paar samosa’s te eten.
Er waren ook kraampjes waar Brendie een paar mooie impala maskers zag en deze uiteindelijk met een giraffe heeft gekocht voor Ksh 1400 + 3 sigaretten en een aansteker (hij vroeg Ksh 2800).
We kwamen midden in het spitsuur in Nairobi aan waar we dus ongeveer 2 uur in de file hebben gestaan voordat we thuis waren.
Daarna snel de kinderen wat eten en op naar bed. Ze waren op van de reis van Mombassa naar Nairobi.
De reis was zwaar maar was door de mooie natuur en uitzicht vanuit de auto zeker de moeite waard, We zouden het zo weer doen.

Groetjes Brendie en Nicole

• 29 April 2011 - 17:42

Marion:

heelieve mensen wat een schitterende mooie fotos weer kan ziendat jullie veel plezier hebben gehad geniet van de mooie tijd veel liefs en groetjes martie en marion

• 29 April 2011 - 17:58

Monique Koning:

Wat een prachtige foto's!!

Groetjes,
    Monique.

• 29 April 2011 - 18:23

De Ruthjes:

gave foto,s hoor je kan wel zien dat jullie het er erg naar je zin hebben
    groetjes van Arie en Alie

• 30 April 2011 - 09:14

Je Maatje:

weer mooie avonturen en schitterende foto;s.
    hoop dat het jullie allemaal goed gaat in de laatste fase.
    jullie hebben daar vandaag ook koninginne dag denk ik.
    vanavond weer nama choma zeker brendie.
    het ga jullie goed en tot snel .
    groetjes uit makkum.

• 30 April 2011 - 12:04

Marinus:

Toch altijd de moeite waard een dergelijk uitstapje niet dan? Lijkt wel of de kids daar dubbel zo hard groeien hahaha. De ondeugendheid straalt er volop vanaf! Uitdaging voor paps en mams .....
    Hier fantastisch weer, heerlijke koniginnenacht, keidruk in de stad en beregezellig. groeties...

• 01 Mei 2011 - 12:02

Cor En Jildou :

Weer leuk om jullie belevenissen te lezen. En wat ziet het er daar relaxed uit!
    We volgen jullie met steeds meer interesse daar we onze BT krijgen!! En dan wachten.......
    Door jullie verhalen en foto's kan het voor ons niet snel genoeg gaan!!!

Groeten uit Leeuwarden

• 01 Mei 2011 - 17:03

Monique En Pieter:

Hoiiiiiiiiiiiiiiii daar

Blij om te horen dat jullie het naar de zin hebben!
    De kids zien er goed uit joh......
    Nog eventjes en dan kunnen jullie deze kant op toch?
    Wanneer eigenlijk precies?
    In ieder geval, geniet er maar van!!!

Enne Koninginnenacht/dag was weer erg gezellie..................

Groetjes uit een zonnig Zwolle, wel veel wind vandaag, maar ach, is niet erg....

• 02 Mei 2011 - 21:28

Jeanet:

Het is mooi te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.De Foto's zijn weer prachtig.
    Wij hebben koninginnenacht Joke en haar Man en Gert gezien bij Stapp want daar moest Marc draaien en Georges zingen.Ze zagen er alle drie goed uit en het was heel gezellig.Nu bereiden we ons voor op 5 Mei maar eerst moet Marc morgen weer draaien op de radio.
    Jongens geniet
    Groetjes Jeanet