10 Dagen Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu 10 Dagen Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Brendie en Nicole Oosterbroek - WaarBenJij.nu

10 Dagen Nairobi

Door: Nicole en Brendie

Blijf op de hoogte en volg Brendie en Nicole

10 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Wat er kan gebeuren als je even met de familie OOSTERBROEK op de skype bent!

Het belangrijkste wat Brendie die avond zei was: ´Doeve je moet echt langskomen´ !!! ( alsof je een retourtje Amsterdam pakt met de trein ).

Dat is wat ons is overkomen op een dinsdagavond, woensdagavond gingen we kijken wat een ticket kost en op zaterdagavond hadden we een retourtje Nairobi geboekt.
Ondanks Marcel zijn vliegangst stapten we met z’n drieën 4 weken later, op 27 April het vliegtuig in om Brendie, Nicole en de kinderen te bezoeken in Nairobi.

Wat we daar allemaal hebben gezien, gevoeld, geroken, gehoord en meegemaakt hebben is met geen pen te beschrijven.

`DIT IS ECHT AFRIKA`

Toen we op het vliegveld van Nairobi aankwamen stonden Brendie, Nicole en de kinderen ons al op te wachten bij de aankomsthal. Clay en Alice trokken ieders aandacht al door op ons af te rennen en intussen luid schreeuwend Doeve te roepen!!
Na de begroeting gingen al snel de koffers in hun auto en reden we hup naar hun huis.
Na 5 minuten rijden zagen we de eerste giraffen al, geweldig!

Nairobi….. wat een stad!
Het contrast van rijkdom en armoede is zo groot dat het gewoon onwerkelijk is. Je moet het gewoon met eigen ogen zien want het is niet uit te leggen met woorden en foto’s.
Ondanks hun armoede lachen de mensen veel en zijn ze dankbaar met wat ze hebben, daar mogen wij hier in Nederland wel eens een voorbeeld aan nemen.
We hebben in de afgelopen dagen dat we bij Brendie en Nicole waren echt onze ogen uitgekeken. Wat mooi, wat mooi, wat mooi!

We zijn bij giraffen, krokodillen, olifanten, Hell’s Gate en Lake Nakuru met buffels, neushoorns, hyena’s, flamingo’s en nog zoveel meer beesten geweest.
Een dag naar een grote speeltuin (Jolly Rogers) was voor ons een rustdag.

Tien dagen is gewoon veel te kort om naar zo’n land te gaan, maar Brendie en Nicole hebben geprobeerd om ons zoveel mogelijk te laten zien van dit prachtige land.
Helaas moesten we op 7 mei weer terug naar Nederland en met tranen in onze ogen hebben we afscheid genomen van onze vrienden en dit prachtige land.

Wij Marcel, Janneke en Mila willen Brendie en Nicole bedanken voor deze bijzondere, prachtige en vooral onvergetelijke vakantie in Nairobi.

• 10 Mei 2011 - 18:05

Marinus:

Blijkt maar weer wat een paar woorden (en een snelle "actie") voor gevolgen kunnen hebben ;-), een ervaring die niemand je meer af kan nemen. Geweldig !!

• 11 Mei 2011 - 08:29

Joke :

Leuk dat Doeve nu zelf ook een stukje heeft geschreven hoe zei het ervaren hebben.
    Dat was nu Afrika Doeve.

Liefs Joke

• 12 Mei 2011 - 09:16

Jeanet:

leuk dat jullie zelf een stukje hebben geschreven.
    Het lijkt me me echt een heel bijzonder en erg mooi land.En jullie zijn er geweest.
    wat goed dat Marcel zijn vliegangst heeft overwonnen.
    En goed dat jullie weer veilig in Zwolle zijn.
    groetjes

• 14 Mei 2011 - 08:23

Gerard En Baukje.:

Goedenmorgen kolonialen,dat ze Doeve niet opgevreten hebben! Ik vind de foto van Doeve in Afrika nog apparter als die die van tien leeuwen.
    Maar ook hier is de stroom uit gevallen,ik bedoel maar.Nu ik begrijp dat de terrugreis in zicht is,vertel mij wanneer ik de zandzakken en knippen op de deur moet zetten.En vertel aan Alice en Clay dat de snoeppot leeg is. Benji weet nog niet wat het is.Verder je gras staat hoog je huis zit slecht in de verf,de nieuwe buren zijn ook aardig.En de benzine is er wel maar bijna niet meer te betalen.

Vriendelijke groetjes en houd je taai.